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7/01/2011

BR(M)-9レガシィ&B-4フルデュアルマフラー BR(M) -9 Legacy &B-4 full dual muffler

EJ25ET(ターボ専用)フルデュアルマフラーを作りました。BP・BLの時はセダン、ワゴン別でしたが今回はセダン、ワゴンを共通にしました。これはコストダウンではなくセダンのユーザーで社外アンダーバンパースポイラーを装着した際にテールエンドが奥に入りデザインが損なわれるのを対策するためです。製品のクォリティーはBPマフラーを継承しテールエンドは同じデザインながらもバンパーボリュームに合わせBPよりも一回り大きなオーバルに変更してあります。他社との最大の違いはパフォーマンスアップです。デザインも大切ですがマフラーを交換することで性能アップにつながらなければマフラーを交換する意義が薄れると思います。フロントパイプを80m/mにし排圧を低減しフルデュアルマフラーにより大幅なトルク改善が望めます。音量も車検規定値範囲でなおかつこもり音がないのでリアピースサイレンサー部を車体に限りなく近づけることによりヨーロピアン的な後部デザインとなりました。音量と性能は比例すると言われますが他社のようなサイレンサー部内で絞る(80m/mで入れて40m/mまで絞る)といった方法ではありません。サイレンサー部内はすべて50m/mで入れて50m/mに抜いてあります。定説を覆したマフラーです。以下ユーザーインプレッションです。
http://minkara.carview.co.jp/userid/112462/blog/22875081/
http://minkara.carview.co.jp/userid/112462/blog/22859587/

http://www.sow-vino.co.jp/br-9_m.html
EJ25ET (turbo exclusive use) full dual muffler was made. The sedan and the wagon were made common according to the sedan, and the wagon BP・BL this time. The purpose of this is for the tail end to plan for the entering design to be ruined in the interior when the user of not reduction in costs but the sedan installs under the bumper outside the company spoiler. The quality of the product succeeds to the BP muffler and the tail end is changed from BP to over L of one a big turn according to the volume of the bumper though it designs thoroughly. The biggest difference with the other companies is a performance improvement. I think that the meaning to exchange mufflers weakens if not leading to the performance improvement by exchanging mufflers though the design is also important. The rejection pressure of making can be decreased to 80m/m and a great torque improvement hope for the reception desk pipe with a full, dual muffler. Because the volume also had neither the range of the car inspection regulations value nor the sound of shutting up, it became an European back design by unlimitedly bringing the rear peace silencer close to the body. It is not a method of squeezing (It puts with 80m/m and squeeze it to 40m/m) in the silencer like the other companies though is said that do the proportion of the volume and the performance. In the silencer, it puts with all 50m/m and it is pulled it out in 50m/m. It is a muffler that explodes the established theory. Hereafter, it is user impression.
 http://minkara.carview.co.jp/userid/112462/blog/22875081/
 http://minkara.carview.co.jp/userid/112462/blog/22859587/

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