result DME

result DME
RESULT MAGICはecoにも貢献します。RESULT MAGICへはイメージをクリック願います。RESULT MAGIC contributes to eco. Please click the image to RESULT MAGIC.

6/21/2011

ALFA ROMEO BRERA DME Setting

今日のセッティング車輌は「2.2L 16V JTS」になります。DMEはボッシュのME7.6.1でOBDⅡからの書き込みモードはありますが読み出しモードがなくユニット単体の読み出しを行います。サービスポートがないのでDMEのカプラピンからの読み出しです。オリジナルは低中速にトルクがなくDSGとのマッチングもいいとは言えません。ALFAはデータの変更箇所が多く時間を有します。変更後は全体的にトルクが上がり、DSGの反応がすこぶる良くなりシフトのタイムラグが大幅に軽減されました。これが本来のALFAではないかと思います。
The setting vehicle of today becomes "2.2L 16V JTS". DME is the reading mode and reads the unit unit though is ME7.6.1 of Bosch and there is a writing mode from OBD Ⅱ. It is reading from the coupler pin of DME because there is no service port. The original cannot be said that there is no torque at low inside velocity and the match with DSG is also good. The change part of data has in ALFA. The torque went up overall, the reaction of DSG was reduced after it had changed, and the time lag of the improving shift was reduced greatly very much. I think that this is original ALFA.

0 件のコメント: